Blog / Wpis
Biegiem po formę
5 lutego 2016

Wiosna zbliża się wielkimi krokami, a na każdym kroku słyszysz, że najwyższa pora zadbać o swoje ciało przed latem? Chcesz zmienić swoje nawyki, lepiej wyglądać i poprawić swoją formę? A może mało jesz i dużo ćwiczysz, a mimo to nie osiągasz zamierzonych efektów. Poznaj skuteczne sposoby w osiągnięciu szczupłej sylwetki.  Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik podpowiadający co zrobić, aby czuć się dobrze we własnym ciele. Pokażemy Ci jaką formę ruchu wybrać, jak często ćwiczyć i jakich błędów unikać.

Jak przygotować swoją formę na wiosnę? Jak sprawić by aktywność fizyczna stała się codzienną przyjemnością, a nie koniecznością i czy dieta ma rzeczywiście tak duży wpływ na to jak wyglądamy? Te i inne pytania zadaliśmy trenerom z klubu Fitness Academy. Oto 7 złotych porad.
1. Od czego zacząć?
Od motywacji- to jest klucz do sukcesu, trzeba znaleźć cel, zadać sobie pytanie dlaczego chcę zmienić swoje życie? Jaka nagroda mnie za to czeka? Pamiętajmy, że powinniśmy robić to przede wszystkim dla siebie. Wtedy nie czujemy zawodu i możemy tylko siebie rozliczyć z tego co wykonaliśmy.
2. Siłownia czy fitness?
Moim zdaniem warto łączyć te dwa zagadnienia. Zajęcia fitness mają jeden duży plus – grupa ludzi, nie musimy zastanawiać się nad treningiem, po prostu przychodzimy i wykonujemy zadane ćwiczenia w grupie ludzie, która wzajemnie się motywuje. Trening na siłowni to już większe wyzwanie, oczywiście mówię o osobach początkujących, które nie wiedzą jak wykorzystać maszyny, czy przybory na siłowni. Na szczęście każdy klub fitness posiada wykształconą kadrę trenerów, z których pomocy można skorzystać. Sama zajmowałam się wyłącznie fitnessem. Obecnie przeprowadzam też treningi na siłowni z bardzo dużym obciążeniem i widzę lepsze efekty płynące z połączenia tych dwóch aspektów treningowych.
3. Jak często ćwiczyć?
Z umiarem. Niestety często osoby początkujące trenują zbyt często, nawet codziennie oczekując szybkich rezultatów. Ciało, to nie maszyna, potrzebuje treningu ale również regeneracji. Rozsądnie dla osób początkujących jest trening 3 raz w tygodniu, czwartym treningiem może być np. długi spacer, to też aktywny wypoczynek.
4. Czy dieta jest ważna?
Oczywiście! Dieta, a raczej styl odżywiania to podstawa. Tutaj zawsze tłumaczę moim podopiecznym, aby stopniowo wprowadzali zmiany w swoje nawyki żywieniowe. Jeżeli nagle odstawią: słodycze, fast foody, napoje gazowane, zmienią godziny i ilości jedzenia i dodatkowo zaczną regularnie trenować – ich organizm doznaje szoku. Zaczyna wariować i często, osoby te wytrzymują miesiąc w swoich postanowieniach po czym niestety wracają do dawnego życia.
5. A jeżeli ktoś po prostu nie lubi chodzić na siłownię?
Aktywność to nie tylko siłownia. Istnieje wiele form ruchowych. Zawsze powtarzam: Rób to, co lubisz. Zmuszanie się do czegoś, to tak jak zmuszanie dziecka by powiedziało pierwsze słowo.
Dbajmy o to, by była to przyjemność. Nie lubisz chodzić na siłownię? Idź na rolki, taniec, spacer, basen… mogłabym tak wymieniać bez końca. Dla mnie najważniejsze to: SPRÓBUJ.
6. A co ze stwierdzeniem „ostatni posiłek o 18.00″
A więc ja zadaje pytanie „a co z osobami, które kończą trening o 18.00 a idą spać o 23.00″
Ostatni posiłek jemy ok. 2h przed snem! Jeżeli trenujemy do południa to możemy podarować sobie węglowodany na kolację. Inaczej jest, jeżeli kończymy trening w późniejszych godzinach. Tutaj odwołam się do dobrze zbilansowanej diety i zasad „okołotreningowych”.
7. Co jeszcze ważnego, o czym powinniśmy pamiętać ?
Stretching – po treningi poświęćmy trochę czasu na stretching. Podczas dnia dużo siedzimy, mięśnie długo przebywają w napięciu (jedne ciągle przykurczone, inne rozciągnięte), stawy w długotrwałym zgięciu… dajmy sobie trochę luzu ;)

_DSC1684_DSC1689_DSC1712_DSC1714_DSC171901020506


Najpopularniejsze
Facebook
Archiwum