16 października
CH 3 Stawy z prestiżową nagrodą Polskiej Rady Centrów Handlowych

Akcja „Ptaszkowe Love”, realizowana w zarządzanym przez Apsys Polska Centrum Handlowym 3 Stawy w Katowicach, została uznana za najlepszą akcję społeczną branży retail w Polsce! Nagrodę przyznała Polska Rada Centrów Handlowych podczas czwartkowej gali w Warszawie. Celem „Paszkowego Love” jest odtworzenie populacji miejskich ptaków w Katowicach poprzez budowę budek lęgowych.

PRCH Retail Awards to ekspercki i niezależny program konkursowy organizowany raz do roku przez Polską Radę Centrów Handlowych dla branży retail: sieci handlowych, a także deweloperów, inwestorów i zarządców centrów. Celem konkursu jest nagradzanie oraz promowanie dokonań, najlepszych praktyk i innowacyjnych działań.

Uczestnicy programu mieli możliwość zgłoszenia swoich aplikacji w kilku kategoriach, w tym na działania i strategię CSR. W zwycięskiej dla CH 3 Stawy kategorii nominowanych było aż 9 centrów handlowych z całej Polski.

Tegoroczna edycja gali PRCH Retail Awards obyła się 11 października w Auli Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej i została połączona z obchodami 15-lecia Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Ptaszkowe Love czyli walentynkowa miłość do przyrody

Celem zwycięskiej akcji „Ptaszkowe Love” była pomoc w odbudowie populacji małych ptaków, które emigrują z miast z powodu utraty naturalnych lęgowisk. Wydarzenie nieprzypadkowo zostało zorganizowane z okazji Walentynek w połowie lutego – to właśnie wtedy przyroda powoli budzi się do życia, a ptaki z miłosnymi zalotami są tego pierwszym znakiem. Wszystkie działania zrealizowane w ramach „Ptaszkowe Love” stały się wyrazem miłości do zwierząt i środowiska naturalnego.

Akcja rozpoczęła się wielką zbiórką pokarmu dla ptaków z chorzowskiego ZOO – na katowickim rynku i w Centrum 3 Stawy udało się zebrać ponad 200 kg ptasich smakołyków. W finale akcji pasaż centrum zamienił się w największą stolarnię w Polsce, w której kilka tysięcy mieszkańców zbudowało ponad 500 budek. Następnie zostały one rozwieszone w całym regionie: w ogródkach, parkach i lasach.

Ptaszkowe Love jest elementem realizowanej od lat strategii komunikacji, w ramach której CH 3 Stawy kreuje swój wizerunek i buduje relacje z otoczeniem w oparciu o przedsięwzięcia ważne dla lokalnej społeczności.

- Dla CH 3 Stawy, usytuowanego na pograniczu centrum Katowic i zielonych terenów Doliny Trzech Stawów, troska o środowisko jest zupełnie naturalna. Ta wrażliwość na kwestie przyrody leżała u podstaw organizacji akcji „Ptaszkowe Love”. Jesteśmy dumni z tego, że dzięki zaangażowaniu naszych klientów akcja okazała się takim sukcesem – to dodaje nam skrzydeł do dalszego działania – mówi Agnieszka Nizio, dyrektor Centrum Handlowego 3Stawy.

Dyrekcja Centrum Handlowego 3 Stawy w Katowicach zapowiada kontynuację działań społecznie angażujących klientów. Nacisk położony będzie na akcje ekologiczne i dalszą, szeroką współpracę z lokalnymi organizacjami.