23 czerwca
Pielęgnację rozpocznij od wody

Choć używamy jej tak często, jeszcze częściej zapominamy, jak bardzo jest nam potrzebna. Woda. Myjemy nią rano twarz, parzymy nią herbatę, gotujemy na niej zupę, popijamy kanapkę… Zastanawiałaś się kiedyś czy woda, której używasz do herbaty jest odpowiednia?

Nawilż skórę od wewnątrz

Ciało dorosłego człowieka składa się w około 70% z wody. Jest ona konieczna do zachowania odpowiedniej równowagi w organizmie. Jej niedobór wzłe wpływa na pracę narządów wewnętrznych, ale również na wygląd. Skóra po czasie staje się sucha, szorstka i mniej elastyczna. Nie ma lepszych sposobów na nawilżenie skóry, niż te naturalne. Organizm człowieka każdego dnia wydala ogromne ilości wody wraz z bardzo potrzebnymi składnikami odżywczymi. Najprostszym, najtańszym, a zarazem bardzo skutecznym sposobem na uzupełnienie jej niedoborów jest picie.

Kranówka?

Praktycznie każdemu chociaż raz zdarzyło się z braku laku popija coś kranówką. Tak naprawdę problem z piciem wody z kranu wcale nie dotyczy samej wody. Co więcej, ta niejednokrotnie bywa bogatsza w składniki mineralne, niż przeciętna woda źródlana dostępna na rynku. W związku z tym, że stale przechodzi specjalistyczne kontrole jakości, uznaje się ją za w pełni bezpieczną, co zresztą gwarantuje nam Państwowa Inspekcja Sanitarna. Niestety, wiele do życzenia pozostawia stan rurociągów, którymi płynie. Bardzo rzadko są one czyszczone i wymieniane w odpowiednim czasie. Lepiej zatem ograniczy picie takiej nieprzegotowanej wody.

Gazowana, czy niegazowana?

Przez wzgląd na zawartość dwutlenku węgla, często zdarza się, że wodę gazowaną uważa się za „gorszą”. Dwutlenek węgla może podrażni śluzówkę żołądka i jelit czy utrudni wchłanianie się pokarmu. Jednak oba rodzaje wód są odpowiednim napojem do picia. Po prostu niektóre osoby powinny unika picia wody gazowanej, są to m.in. osoby, które miewają problemy gastryczne, kobiety w ciąży czy małe dzieci.

Przy wyborze odpowiedniej wody powinniśmy zwróci uwagę na kilka istotnych kryteriów, m.in. na:
- wiek
- stan zdrowia
- poziom wysiłku fizycznego
- przebyte choroby

Nie zapominajmy o naszych preferencjach smakowych – jeśli nie lubimy wody niegazowanej, na pewno o wiele zdrowszym wyborem będzie woda gazowana niż inne mocno słodzone napoje. Z kolei, jeśli z jakichś względów nie możemy spożywa wody zawierającej dwutlenek węgla, warto doda do niegazowanej wody cytrynę, limonkę lub inne owoce, które nieco urozmaicą jej smak.

Pamiętaj :)

Pamiętaj, już przy utracie 2% wody z organizmu mówimy o odwodnieniu. Utrata 10% wody powoduje całkowitą niezdolność do jakiegokolwiek wysiłku, a przy utracie 22% człowiek umiera. Zatem butelka w dłoń, pij wodę!

beautiful woman drinks water from a glass and shows delicious